UNIT PENGURUSAN KUALITI

    PENGENALAN

    Unit Pengurusan Kualiti UiTM Cawangan Selangor (UCS) bertanggungjawab dalam menguruskan jaminan kualiti dalam sistem kerja dengan menganjurkan audit kualiti, latihan / kursus dan bengkel ke arah Sistem Pengurusan Kualiti (QMS) UiTM. Ini bertujuan untuk memastikan penambahbaikan berterusan dan sistem pengurusan kualiti UCS adalah mantap dan mengikut piawaian yang ditetapkan oleh ISO 9001:2015.

    FUNGSI

    Fungsi Unit Pengurusan Kualiti dalam mencapai penambahbaikan berterusan untuk mencapai
    visi, misi, dan dasar kualiti UiTM adalah seperti berikut:

    1. Memastikan Sistem Pengurusan Kualiti di UCS dapat dibentuk, didokumen, dilaksanadan diselenggara dengan cekap dan berkesan selaras dengan Dasar Kualiti danObjektif Kualiti UiTM, perlaksanaan iQMS (Integrated Quality Management System) dan kehendak pelanggan.
    2. Menjadikan UCS sebagai sebuah universiti unggul melalui pencapaian objektif kualiti UCS
    3. Memberi kesedaran kepada warga kampus bahawa paradigma perkhidmatan berkualiti adalah teras kejayaan UCS.
    4. Membudayakan amalan kualiti yang berterusan di seluruh sistem pengurusan UCS melalui bimbingan, perkongsian dan penyebaran maklumat kualiti secara telus.
    5. Memastikan pemantauan dan penambahbaikan berterusan sistem pengurusan kualiti UCS demi meningkatkan tahap kepuasan hati pelanggan UCS.
    6. Memberi kesedaran kepada warga kampus bahawa paradigma perkhidmatan berkualiti adalah teras kejayaan UCS.

    CARTA ORGANISASI


    CARTA FUNGSI

    This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: .

    OBJEKTIF KUALITI

    1. Mencapai nisbah 1 penerbitan artikel jurnal terindeks per pensyarah
    2. Mencapai penjanaan pendapatan sekurang-kurangnya 80% daripada KPI yang diberikan kepada UCS
    3. Memastikan sekurang-kurangnya 30 aktiviti komuniti/ pengantarabangsaan/ keusahawanan dijalankan pada tahun semasa
    4. Memastikan 90% aduan kerosakan daripada pelanggan diberi respon dalam tempoh 1jam dari masa terima aduan mengikut waktu operasi
    5. Menyediakan sistem rangkaian setempat dalam kampus melalui backbone antara bangunan dengan kelajuan masing-masing antara 1 Gbps hingga 10 Gbps
    6. Memastikan 90% staf memenuhi 42 jam latihan setahun
    7. Memastikan tahap kepuasan pelanggan terhadap penyampaian perkhidmatan mencapai 85% dalam tahun semasa
    8. Memastikan 90% e-aduan pelanggan diberi respon dalam tempoh tujuh (7) hari bekerja
    9. Memastikan 1% pelajar UCS terlibat dalam program pengantarabangsaan
    10. Memastikan 80% warga universiti menggunakan Perpustakaan Digital UiTM

    EVENT

    Mini Konvensyen KIK Peringkat UCS 

    • 23 Ogos 2022, Dewan REF Kampus Puncak Perdana 
    • Pelaksanaan Mini Konvensyen KIK UCS dapat mewujudkan budaya kerja yang mantap, berinovasi, kreatif dan berpandangan jauh bagi meningkatkan kualiti kerja dan keberkesanan sistem penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan. Tema, “Transformasi Minda ke Arah Inovasi Global” seiring dengan semangat yang mendasari agenda transformasi staf demi memastikan kelangsungan perkhidmatan semua bahagian dan unit di UCS.

    Link Montaj: http://rebrand.ly/montajkikucs2022 

    NEWS

    SEDANG DIKEMASKINI

    MUAT TURUN

    SEDANG DIKEMASKINI

    Alamat
    Email : @uitm.edu.my
    No. Telefon
    : 03-3258 

    Sebarang maklumat lanjut mengenai aktiviti dan proses kualiti di UCS boleh didapati daripada Setiausaha JPQ atau Ketua Unit Kualiti.


    UNIT PENGURUSAN KUALITI
    NAMA JAWATAN NO. TELEFON E-MEL
    Dr. Shantakumari Rajan Ketua Unit 603 32584443 shanta@uitm.edu.my
    Alfina Bakar K.M.N. Wakil Pengurusan 603 32584014 alfina@uitm.edu.my
    Nursyakirin Jantan Setiausaha 603 32584162 nursyakirin@uitm.edu.my
    Mohammad Hisham Alias Ketua Sistem Audit 603 32584053 hisham3005@uitm.edu.my
    Noor Rashidah
    A. Rahman
    Penyelaras Dokumen Kualiti 603 3258 4106 noorr467@uitm.edu.my
    Mohd Tarmizi Abdul Raman Penyelaras Kecemerlangan Operasi (OE) 603 79622199 mizie403@uitm.edu.my
    Zolkeflee Haron Penyelaras Kumpulan Inovatif dan Kreatif (KIK) 603 79622351 zolke452@uitm.edu.my
    Qamarul Anuar Mohamad Penyelaras Ekosistem Kondusif Sektor Awam (EKSA) 603 32584179 qamarul@uitm.edu.my
    Mohammad Rahimi Aziz Penyelaras Pengurusan Risiko 603 355443447 moham724@uitm.edu.my
    Kosong Penyelaras Komunikasi Dalaman    
    Muhammad Najih Irsyad Ahmad Puhad Penyelaras Latihan 603 3258 4112 najihirsyad@uitm.edu.my
    Sr Mohd Shaharudin Saud Penyelaras Analisa Data dan Kepuasan Pelanggan 603 32584059 shaharudin@uitm.edu.my
    Kosong Penyelaras Dokumentasi dan Pelaporan    
    Aishah Mohamed Idris Penyelaras Pengurusan Kualiti Kampus Sungai
    Buloh
    603-6126 7618 aishah@uitm.edu.my

    Hubungi Kami

    Universiti Teknologi MARA Cawangan Selangor
    Kampus Puncak Alam, 42300 Bandar Puncak Alam,
    Selangor, Malaysia

    Emel: korporatucs@uitm.edu.my

    Tel: +603-3258 4000