UNIT PENGURUSAN KUALITI
PENGENALAN
Unit Pengurusan Kualiti UiTM Cawangan Selangor (UCS) bertanggungjawab dalam menguruskan jaminan kualiti dalam sistem kerja dengan menganjurkan audit kualiti, latihan / kursus dan bengkel ke arah Sistem Pengurusan Kualiti (QMS) UiTM. Ini bertujuan untuk memastikan penambahbaikan berterusan dan sistem pengurusan kualiti UCS adalah mantap dan mengikut piawaian yang ditetapkan oleh ISO 9001:2015.
FUNGSI
- Merancang dan mengurus Sistem Pengurusan Kualiti di UCS (SPQ)
- Menyelaras program audit dalaman dan luaran
- Mengawal dan membuat pindaan terhadap Dokumen Manual Kualiti, serta prosedur kualiti
- Memastikan Sistem Pengurusan Kualiti dihayati oleh warga
CARTA ORGANISASI
CARTA FUNGSI
OBJEKTIF KUALITI
OBJEKTIF KUALITI UCS
1. Melestarikan skor MyRA 5 bintang.
2. Memastikan penjanaan pendapatan sewa ruang dan kemudahan UCS mencapai 80% daripada jumlah KPI yang ditetapkan universiti.
3. Memastikan sekurang-kurangnya satu kerjasama dengan syarikat / entiti yang melibatkan industri / komuniti / alumni / keusahawanan / kebolehpasaran graduan yang dijalankan di UCS atau dipersetujui bersama.
4. Memastikan staf melaksanakan inisiatif pembaikan sebelum aduan pelanggan diterima dengan sasaran 10% daripada aduan pelanggan.
5. Menyediakan sistem rangkaian setempat dalam kampus bagi pengguna biasa dan backbone antara bangunan dengan kelajuan masing-masing adalah 1 Gbps dan 10 Gbps.
6. Memastikan Happiness Index mencapai 80% bagi tempoh setahun.
7. Memastikan tahap kepuasan pelanggan mencapai 85% bagi tempoh setahun.
8. Memastikan 90% daripada e-aduan diselesaikan dalam masa tujuh (7) hari.
9. Memastikan pencapaian 80% daripada bilangan keseluruhan pelajar sepenuh masa yang menginap di Kolej Kediaman terlibat dalam empat (4) aktiviti anjuran UCS setiap semester.
10. Memastikan 60% pelajar NR UCS mendaftar dengan Unit NR.
1. Melestarikan skor MyRA 5 bintang.
2. Memastikan penjanaan pendapatan sewa ruang dan kemudahan UCS mencapai 80% daripada jumlah KPI yang ditetapkan universiti.
3. Memastikan sekurang-kurangnya satu kerjasama dengan syarikat / entiti yang melibatkan industri / komuniti / alumni / keusahawanan / kebolehpasaran graduan yang dijalankan di UCS atau dipersetujui bersama.
4. Memastikan staf melaksanakan inisiatif pembaikan sebelum aduan pelanggan diterima dengan sasaran 10% daripada aduan pelanggan.
5. Menyediakan sistem rangkaian setempat dalam kampus bagi pengguna biasa dan backbone antara bangunan dengan kelajuan masing-masing adalah 1 Gbps dan 10 Gbps.
6. Memastikan Happiness Index mencapai 80% bagi tempoh setahun.
7. Memastikan tahap kepuasan pelanggan mencapai 85% bagi tempoh setahun.
8. Memastikan 90% daripada e-aduan diselesaikan dalam masa tujuh (7) hari.
9. Memastikan pencapaian 80% daripada bilangan keseluruhan pelajar sepenuh masa yang menginap di Kolej Kediaman terlibat dalam empat (4) aktiviti anjuran UCS setiap semester.
10. Memastikan 60% pelajar NR UCS mendaftar dengan Unit NR.
EVENT
Mini Konvensyen KIK Peringkat UCS
- 23 Ogos 2022, Dewan REF Kampus Puncak Perdana
- Pelaksanaan Mini Konvensyen KIK UCS dapat mewujudkan budaya kerja yang mantap, berinovasi, kreatif dan berpandangan jauh bagi meningkatkan kualiti kerja dan keberkesanan sistem penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan. Tema, “Transformasi Minda ke Arah Inovasi Global” seiring dengan semangat yang mendasari agenda transformasi staf demi memastikan kelangsungan perkhidmatan semua bahagian dan unit di UCS.
Link Montaj: http://rebrand.ly/montajkikucs2022
NEWS
SEDANG DIKEMASKINI
MUAT TURUN
SEDANG DIKEMASKINI
Alamat :
Email : @uitm.edu.my
No. Telefon : 03-3258
Sebarang maklumat lanjut mengenai aktiviti dan proses kualiti di UCS boleh didapati daripada Setiausaha JPQ atau Ketua Unit Kualiti.
Email : @uitm.edu.my
No. Telefon : 03-3258
Sebarang maklumat lanjut mengenai aktiviti dan proses kualiti di UCS boleh didapati daripada Setiausaha JPQ atau Ketua Unit Kualiti.
UNIT PENGURUSAN KUALITI
NAMA | JAWATAN | NO. TELEFON | E-MEL |
Dr. Shantakumari Rajan | Ketua Unit Pengurusan Kualiti | 603 32584443 | shanta@uitm.edu.my |
Alfina Bakar K.M.N. | Wakil Pengurusan | 603 32584014 | alfina@uitm.edu.my |
Nursyakirin Jantan | Setiausaha | 603 32584162 | nursyakirin@uitm.edu.my |
Mohammad Hisham Alias | Ketua Sistem Audit | 603 32584053 | hisham3005@uitm.edu.my |
Mohd Anuar Mohd Maasom | Penyelaras Dokumen Kualiti | 603 32584240 | anuar8991@uitm.edu.my |
Mohd Tarmizi Abdul Raman | Penyelaras Operational Excellence | 603 79622199 | mizie403@uitm.edu.my |
Zolkeflee Haron | Penyelaras Kumpulan Inovatif dan Kreatif (KIK) | 603 79622351 | zolke452@uitm.edu.my |
Qamarul Anuar Mohamad | Penyelaras Ekosistem Kondusif Sektor Awam (EKSA) | 603 32584179 | qamarul@uitm.edu.my |
Mohammad Rahimi Aziz | Penyelaras Pengurusan Risiko | 603 355443447 | moham724@uitm.edu.my |
Hairulnizam Ghazali | Penyelaras Komunikasi Dalaman | 603 32584024 | hairulnizam@uitm.edu.my |
Nor Haizah Mokhtar | Penyelaras Latihan | 603 32584037 | norhaizah@uitm.edu.my |
Sr Mohd Shaharudin Saud | Penyelaras Analisa Data dan Kepuasan Pelanggan | 603 32584059 | shaharudin@uitm.edu.my |
KOSONG | Penyelaras Dokumentasi dan Pelaporan | ||
Encik Shahrani Abdul Manaf | Koordinator Pengurusan Kualiti Sungai Buloh | 603 61267159 | shahrani883@uitm.edu.my |